YBS VERİ VE BİLGİ YÖNETİMİ: Genel Konular
BİLGİ YÖNETİMİ
BİLGİ NEDİR
Bilinçli varlık olan insanın kendini ve kendi dışındaki
nesneleri anlama etkinliğine bilme bu etkinlikten çıkan sonuca ise bilgi
denir.
BİLGİ
YÖNETİMİ
Çeşitli şartlarla edinilen deneyimleri gündelik hayatta
ya da iş hayatında kayıtlı ya da kayıtsız her türlü bilgi kaynağının
belirlenmesi, tanımlanması, yönetilmesi ve çeşitli çevrelerle paylaşılması
işlemlerinin tamamını kapsayan yönetim bilimidir
BİLGİ YÖNETİMİ SÜREÇLERİ
BİLGİNİN KEŞFEDİLMESİ
BİLGİNİN ELDE EDİLMESİ
BİLGİNİN PAYLAŞILMASI
BİLGİNİN UYGULANMASI
BİLGİ
YÖNETİMİ SÜREÇLERİ
BİLGİNİN
ELDE EDİLMESİ/BİLGİNİN TOPLANMASI:Bilgi
kullanım ve diğer işlemler için ele geçilir ve muhafaza edilir.
BİLGİNİN
KULLANILABİLİR HALA GETİRİLMESİ/DEPOLANMASI:Bilgi,yazılı materyal olarak veya bilgi tabanlarında düzenlenir, yeniden
şekillenir.
BİLGİNİN
DAĞITILMASI:Bilgi,eğitim,öğretim
,programlar,ağlar vb. yoluyla dağıtılır.
BİLGİNİN
UYGULANMASI/BİLGİNİN KULLANILMASI:Bilgi uygulanır,kullanılır ve daha
ileri düzeydeki öğrenme ve yeniliklerin temelini oluşturur.
BİLGİ
YÖNETİMİ MEKANİZMALARI
Bilgi yönetimini destekleyen
örgütsel ve yapısal araçlardır.
- İŞ BAŞINDA EĞITIM
- GÖZLEMLEYEREK ÖĞRENME
- YÜZ YÜZE TOPLANTILAR
- BÖLÜMLER ARASI PROJELER
- HİYERARŞİK İLİŞKİLER
BİLGİ YÖNETİMİ TEKNOLOJİLERİ
- YAPAY
ZEKA SİSTEMLERİ
- DURUM
TABANLI ÇIKARIM
- ELEKTRONİK
TARTIŞMA GRUPLARI
- BİLGİSAYAR
TABANLI SİMÜLASYONLAR
- VERİTABANI
SİSTEMLERİ
- KARAR
DESTEK SİSTEMLERİ
- YÖNETİM
BİLİŞİM SİSTEMLERİ
- VİDEO
KONFERANS SİSTEMLERİ
BİLGİ YÖNETİMİ SİSTEMLERİ
BİLGİ
KEŞFETME SİSTEMLERİ: İŞBİRLİĞİ,BEYİN
FIRTINASI,OTURUMLAR
BİLGİ
ELDE ETME SİSTEMLERİ: İŞ
EĞİTİMİ,PROTOTİPLERİN OLUSTURULMASI
BİLGİ
PAYLAŞMA SİSTEMLERİ:RAPORLAR,MEKTUPLAR,SES VE VİDEO KAYITLARI,SUNUMLAR
BİLGİ
UYGULAMA SİSTEMLERİ: YBS,UZMAN SİSTEMLER VE KAYNAK
PLANLAMA SİSTEMLERİ
BİLGİ YÖNETİMİ ALTYAPISI
·
Örgüt Kültürü
Örgütler
farklı kültür mozaiğine sahip bireylerden oluşmaktadır. Bu bireyler, görevsel
ve mesleksel norm ve ölçütlerle bir araya gelmiş, birada bir grup oluşturmanın
doğal bir sonucu olarak diğer örgütlerden farklı ama, kendi içlerinde nispeten
ortak inanç ve değerler sistemi oluşturmuşlardır. Oluşan bu sistem, örgüt
içinde değişik inanç, değer, tutum, düşünce şekli ve ahlak anlayışının bir
arada var olmasına yardım eden ve bu da ‘örgüt kültürü’ olarak bilinir.
·
Örgüt Yapısı
Bir yapının
tasarımını göz önüne getirin. Bir yapı tasarımcısı (mimar) önce fonksiyonel
birimleri listeler: Günlük yaşam alanları, uyuma ve dinleme ortamı, yeme-içme
hazırlıkları için gerekli mekân, banyo ve tuvalet gibi ıslak ortamlar… Daha
sonra bunları birbirleri ile olması gereken ilişkilere göre elindeki tasarım
alanına (örneğin arsaya) yerleştirir. Koridorlar, kapılar ve pencereler
aracılığıyla iç ve dış ilişki düzenini kurar. Özetle; fonksiyondan biçime doğru
ilerleyen bir yapı kurar. Bir işletme kuruluşunda da işin mimarı olan girişimci
benzer akıl yürütmeyi kullanmak zorundadır.
·
Çalışma Ortaklığı
Bir
konu ve görüş için alanlarını ilgilendiren personelin birleşip konu hakkında
görüşlerde ve işbirliği içinde olmasıdır.
·
Bilişim Teknolojileri Altyapısı
Günümüzde yeni çıkan sektörlerin
çoğu teknoloji etrafında şekillenmekte ve bu yeni sektörlerdeki başarılı
şirketler de ancak teknolojiyi en iyi kullanan şirketler olabilmektedir.
Örneğin amazon.com firması çoğu kaynakta en iyi çevrimiçi (online) satış
firmalarından birisi olarak gösterilmektedir. Bunun sebeplerinden birisi de
gerçekten teknolojiyi en iyi kullanan firmalardan birisi olması yatmaktadır.
Birkaç yüz bin işlemciden oluşan bir sunucu alt yapısı üzerinde işlerini
çalıştıran amazon hatta bu teknolojisini ayrıca bulut bilişim hizmetleri olarak
da pazarlamaktadır.
Yukarıdaki şekilde de görüldüğü
üzere, BT hizmet ve altyapısı bir işletmenin stratejik yönetiminde önemli bir
rol oynamaktadır. İşletmelerin iş stratejileri, BT stratejileri ve mevcut BT
teknolojileri, işletmeye hizmet sunan BT servis ve altyapısında
birleştirilmekte ve bu servis ve altyapının durumuna göre işletmenin operasyon
hizmetlerine etki eder.
·
Örgütsel Ortak Bilgi
Bilgi
yönetimini sağlayan unsurlardan bir diğeridir.Bir örgütün biriken
tecrübeleri,iletişim ve koordinasyonu destekleyen prensiplerdir.
·
Paylaşılan Normlar
·
Paylaşılan Ortak
Dil
·
Bireysel Bilgi
Alanları
·
Bireysel Özel
Bilgiler
YENİ BİLGİ KEŞFİ PREZİ SUNUM
https://prezi.com/urhrzr_9ui4m/yeni-bilgi-kesfi-veri-madenciligi/?webgl=0
Yorumlar
Yorum Gönder